Istoria Mastilor Venetiene

 Mastile Venetiene au o lunga istorie de a proteja identitatea purtatorilor în timpul activitatilor incarcate de decadenta si promiscuitate. Fabricate de secole în Venetia, aceste masti distinctive erau facute din mucava si decorate cu blana, tesaturi, pietre pretioase, sau pene. În cele din urma, Mastile Venetiene au reaparut ca emblema a Carnavalului ( Carnavalul venetian ), o fastuoasa parada a ce sarbatoreste hedonismul. Mastile Venetiene au fost purtate în Venetia, Italia, inca din antichitate. Spre deosebire de marea majoritate a cetatenilor Europei, fiecare cetatean din Venetia s-a bucurat de un standard ridicat de trai. Toata lumea facea parte din marea masinarie economica, Republica. Venetia si-a capitalizat pozitia sa, câstigurile sale, cu mult înainte ca oamenii contemporani ei sa-si fi dat seama de valoarea unei economii de piata. Cu un nivel de prosperitate sociala neegalat pana la acea vreme, cetatenii din Venetia au dezvoltat o cultura unica în care se ascunderea identitatii în viata de zi cu zi a devenit extrem de importanta. O parte din aceasta secretomanie avea un caracter practic: aveau lucruri de facut, intalniri importante, evenimente in care nu doreau sa poata fi identificati sau cu care sa fie asociati. Toate acestea pentru ca orasul este relativ mic si oamenii se puteau recunoaste usor. În plus, mastile serveau un important tel social, acela ca toti oamenii sa fie egali in timpul jocurilor carnavalului. Mascat, un angajat ar putea fi confundat cu un nobil sau vice-versa. Membrii inchizitiei si spionii puteau pune întrebari cetatenilor fara teama ca identitatea le-ar fi descoperita (si cetatenii puteau raspunde, fara teama ca pot fi pedepsiti). Moralul poporului era intretinut de posibilitatea purtarii mastilor - puteau sa spuna ce aveau de spus fara frica. Ca un rezultat al tainuirii identitatii fizice, oamenii au inceput sa profite de situatie. Societatea a devenit din ce in ce mai decadenta. Fluxul de calatori care tranzitau orasul gaseau aici o atmosfera incarcata de promiscuitate, libertinaj sexual acceptat de toata lumea. Jocurile de noroc se desfasurau pe tot parcursul zilei si in orice locatie, pe strazi, in case, chiar si in manastiri. Imbracamintea femeilor a devenit mult mai indrazneata, homosexualitatea era acceptata si imbratisata de populatie. Chiar si calugarii si maicile din cler, purtand bijuterii si îmbracati în cele mai recente creatii importate, purtau masti si participau la aceleasi actiuni ca si majoritatea locuitorilor. Roma inchidea ochii la toate aceste decadente, atâta timp cât Republica a continuat sa faca donatii generoase. Republica a cazut într-o stare de lux, apatie, si de degradare morala. În cele din urma portul mastilor în viata de zi cu zi a fost interzisa si a fost limitata numai pe o anumita perioada a anului. Pe parcursul ultimului an de existenta a Republicii, acesta perioada a fost extinsa pe 3 luni de la 26 decembrie. Dupa anul 1100, s-a trecut printr-o perioada in care balul mascat a fost scos in afara legii de catre Biserica Catolica, în special în timpul zilelor de sfinte sarbatori. Carnvalul Venetian modern a revigorat arta si mestesugul de a fabrica mastile venetiene. Tipurile bine cunoscute de masti venetiene continua sa capteze atentia turistilor, dansatorilor si a participantilor in timpul carnavalului dar, chiar si in restul anului. În general, toate Mastile Venetiene pot fi clasificate în doua mari grupuri: Masti Commedia dell’arte si Masti de Carnaval